Handelsbetingelser
HANDELSBETINGELSER HOS STUDIO FINURLI
Generelle oplysninger
Studio Finurli
Att: Mette Vestergaard
Bådsgårdvej 61
7840 Højslev
CVR nr.: 37146234
Telefon: 21779823
E-mail: kontakt@studiofinurli.dk
BETALING
Studio Finurli modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay eller Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
LEVERING
Studio Finurli tilstræber at afsende din ordre den efterfølgende hverdag.
Leveringen af illustrationer foregår via drop-shipping, dvs jeg har en "printermand" der printer, pakker og sender alle bestillinger afsted for mig - så kan jeg nemlig fokusere på det jeg er bedst til, at være kreativ.
Jeg sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr.
Jeg leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer vil blive sendt med GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, så skriv endelig til mig på kontakt@studiofinurli.dk.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Emballage
Alle ordrer bliver forsvarligt pakket ind så de ligger trygt og godt indtil de lander i kundens hænder.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Min reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Studio Finurli vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Hvis du vil klage så skriv en mail til kontakt@studiofinurli.dk og så finder vi sammen en god løsning.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Studio Finurli
Att: Mette Vestergaard
Bådsgårdvej 61
7840 Højslev
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til min opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i min webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@studiofinurli.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
Studio Finurli
Att: Mette Vestergaard
Bådsgårdvej 61
7840 Højslev
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, som fx specialdesignede illustrationer lavet på bestilling.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger min Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, jeg har modtaget den retur.
Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til mig retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Jeg kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil jeg har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse min E-mail adresse: kontakt@studiofinurli.dk